Dag 5 Grand Cayman - Reisverslag uit Grand Cayman, Cayman Eilanden van CruiseCaribienHelmaJanKarelEdith - WaarBenJij.nu Dag 5 Grand Cayman - Reisverslag uit Grand Cayman, Cayman Eilanden van CruiseCaribienHelmaJanKarelEdith - WaarBenJij.nu

Dag 5 Grand Cayman

07 Maart 2014 | Cayman Eilanden, Grand Cayman

Dag 5
Ons avontuur op Grand Cayman eiland begint. Het eerste eiland wat we aandoen. We gaan voor anker en worden opgehaald door kleine boten die ons aan wal brengen.Grand Cayman is 22 Miles lang en 8 Miles breed op het breedste punt. Het is een Engelse kolonie en het verkeer rijd er links. Het eiland heeft 52.000 inwoners. We wilde vandaag zelf op ontdekkingstocht dus wij aan wal op zoek naar vervoer die ons de mooie punten die wij graag van het eiland wilde zien kon brengen. Bij een busje aangekomen wachtten wij op de chauffeuse. Ze was al niet vriendelijk en toen er een groepje van zes personen kwam wilde ze hun meenemen ipv ons. Ze gaan daar pas rijden als het busje vol is. Maar deze mensen wilde niet zo'n klein volgepropt busje en wij nu ook niet meer!!!.Nu had ze niemand en wij kwamen bij een ander busje terecht. Het wachten was nu op de laatste passagiers. Toen ons busje uiteindelijk vertrok en onze chauffeur vroeg are you reddy to go to Hell begonnen we met z'n allen te zingen. Amen ,amen amen. Dus dit werd een gezellige trip. We gingen op weg naar de rotsformatie genaamd THE Hell. Hier zagen we naast rotsen die lijken op vulkaanresten ook leguanen en aparte vogels. We reden langs het Sevenmiles beach. Onze chauffeur Barry Vertelde over alles wat we onderweg tegen kwamen. Er was een ondergronds hotel waar gasten langdurig verbleven. Kwamen we uiteindelijk bij een begraafplaats. HHaha, We stopten ook bij het Oudste huis wat vele orkanen heeft doorstaan dit huis dateert uit 1912. We stopte ook bij de gouverneurswoning waar nu een eerste vrouw als Gouverneur werkzaam is. Vroeger hoorde de Grand Cayman eilanden samen met Jamaica tot een kolonie van Engeland. Maar sinds 1962 is Jamaica onafhankelijk. We rijden verder richting de West bay. En we komen bij een dolfinarium en een turtllefarm we konden kiezen het dolfinarium ( was gratis of de turtllefarm koste 10 dollar. Nou je snapt het, het hele busje koos voor het dolfinarium. We hebben genoten van de prachtige dolfijnen. Hierna zijn we naar het Tiki beach gegaan. Daar was het een grote beach discotheek waar flink gedanst en gedronken werd. Wij hebben daar eerst gegeten en gedronken en daarna heerlijk een duik in de prachtige azuurblauwe zee genomen. Toen was het weer tijd om richting het schip te gaan wij op zoek naar een busje om naar de haven te gaan. Daar aangekomen hebben we nog even een paar winkeltjes bekeken. We zagen een mooie juwelierswinkel die kortingen van 70% had. Ik Edith ging even kijken voor een horloge. Ik uitgelegd wat ik zocht en kwam de verkoper met een prachtig horloge van 28000 dollar kwam nu maar op 7000 dollar. We wisten niet hoe snel we weg moesten komen. Dus wij richting schip, hoorde we ineens roepen madame, madame draaide we ons om was het de horlogeverkoper!!! Kwam mijn fototoestel brengen.had ik van schrik laten liggen. Gelukkig want hier stonden een heleboel mooie foto 's op. Wij hadden wel genoeg gezien dus nu op naar ons schip. Op de steiger stond men ons op te wachten met ijsdoekjes en koud ijswater!!!!! Heerlijk!! Aan boord gekomen eerst weer door de beveiliging. Lekker koffie met gebakjes op en daarna naar de kamer! Hebben we nog gezellig een wijntje gedronken en ons daarna weer lekker gedoucht en aangekleed voor het diner. Weer heerlijk gegeten en daarna even naar een optreden gekeken, winkels op het schip bekeken en daarna weer lekker het koffertje in! Lekker slapen na weer een mooie dag.

• 07 Maart 2014 - 08:20

Netty En Cees:

Lieve Helma, Jan, Edith en Karel,

Zitten jullie zo ver weg op een bootje lekker te genieten. Heerlijk hoor en jullie hebben nog een paar dagen.

Wat een avontuur in Miami. Ja...met Karel blijf je altijd lachen en maak je van alles mee. Vandaar dat max. 1 x per jaar op vakantie met de Idoetjes genoeg is voor ons ;-) . Grapje hoor.. Wat een vervelende taxichauffeuse. Eigen schuld dat ze niemand meekreeg in de taxi.

Wat een mooi schip zo te zien op de foto's.

Het lijkt me ook machtig mooi om 's morgens wakker te worden, je balkondeuren open te doen en dan de zee te zien. Bizar dat dat allemaal mogelijk is. Wat zijn we met z'n allen toch een geluksvogels.

Geniet nog volop, ook van het weer en we kijken uit naar het volgende verslag. We hopen dat er weer veel te vertellen valt.

Lieve groeten van Cees en Netty

• 07 Maart 2014 - 11:12

Robert :

Hallo vakantiegangers!

Top om die verhalen van jullie te lezen en dat er volop genoten wordt!!

Effe een update vanuit het thuisfront in Beesd/ Enspijk;
    - Allebei de auto's staan er nog, een blauwe en een groene :P
    - Met de duiven gaat het ook goed, en jah, het ringen van de jong gaat voortvarend, ben
    nog niks vergeten;)
    - Het weer is hier aankomend weekend echt top voor de tijd van het jaar (16 - 18 graden) met volop zon
    - De hondjes zijn bij iedere aankomst druk aan het zoeken naar jullie, maar maken het uitstekend!
    - Bij Beute was het ook top, vertel ik nog wel!
    - Ajax is bijna kampioen ;)

Verder druk druk druk!

Ik zeg, geniet er van, scarlett en ik kijken uit naar de volgende verslagen inclusief foto's!!!