Dag 7 - Reisverslag uit Colombia, Cuba van CruiseCaribienHelmaJanKarelEdith - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Colombia, Cuba van CruiseCaribienHelmaJanKarelEdith - WaarBenJij.nu

Dag 7

09 Maart 2014 | Cuba, Colombia

Dag 7
Al vroeg gaat de schuifdeur van onze hut open. De haven van Cartagena in zicht. Een typische geur en een tropische vochtige lucht komt ons tegemoet. Cartagena is een stad in Colombia. De hoofdstad van Colombia is Bogota. Colombia heeft 48 miljoen inwoners en Cartagena heeft 1,5 miljoen inwoners. De munteenheid is de puesos. Morgen zijn er verkiezingen voor een nieuwe president. De economie bestaat uit Fruitteelt, bloemen, maar de grootste bron van inkomsten emerald. In mijnen wordt het emeraldgesteente gehaald en verwerkt. Angelina Jolie. droeg een complete set sieraden een collier en oorbellen van emerald met de uitreiking van de Oscars. Cartagena is gebouwd in 1543. Er is naast emerald ook goud en zilver. Cartagena, Venezuela en Panama hoorde vroeger bij elkaar en werd Grand Colombia genoemd 80 % van de bevolking in Colombia is Katholiek. De inwoners betalen 35 dollar per maand voor ziektezorg en daarmee worden alle kosten voor de zorg betaald. gaan op pad met een busje. Op naar de high light van Cartagena. Het verkeer is er heel erg chaotisch je ziet er brommers,kapotte bussen, karren met fruit, paard en wagens en krotten van golfplaten. Het lijkt wel of we in het programma Spoorloos van Derrik de Bold zitten. Onze eerste stop is La POPA een kerk in Spaanse stijl gesticht door San Augustus in 1608. Ook hier had je een panorama blik over de stad en de haven. We hebben daar rondgekeken en foto's gemaakt. We rijden verder op weg naar het fort San Pillipe wat in 1776 gebouwd is door Ricardo Kar een Nederlander. We stapten uit de bus en zaten ineens midden in een straatgevecht van een politieagent met een straatventer. Zijn Colombiaans nepzilver werd in beslag genomen de straatventer had geen vergunning. Hij flipte en viel de agent aan. 2 collega agenten stonden het gevecht te filmen. Het was een behoorlijk agressief tafereel. We vervolgen onze tour naar een emeralde factory. Na het bezoek aan het Fort kregen we nog een stadswandeling. ( je kan liever zeggen een race toer ) Prachtige gekleurde gevels en gebouwen. Mooie balkons met prachtige bloemen. Daarna werden we teruggebracht naar de haven waar we nog een tropisch park hebben bezocht en een taxfreewinkel bekeken. Toen weer terug aan boord lekker koffie met gebak gedronken en onze mannen sportief als ze zijn weer naar de fitness. Wij gingen even kijken wat onze foto,'s kosten en op zoek naar een hulpstuk voor de I pad air. Deze was te koop aan boord maar helaas uitverkocht. Morgen in Panama zouden we dit wel kunnen kopen.!!!! Nu nog even een wijntje op de kamer en optutten voor het diner. Wat vanavond weer super lekker was. Daarna even naar de disco Skyline op de 15de verdieping en toen naar bed. Morgen komen we aan in Panama!