Dag 9 - Reisverslag uit Costa Rica, Colombia van CruiseCaribienHelmaJanKarelEdith - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Costa Rica, Colombia van CruiseCaribienHelmaJanKarelEdith - WaarBenJij.nu

Door: Costa Rica

13 Maart 2014 | Colombia, Costa Rica

Dag 9
Weer een nieuwe dag!! Karel ziet al snel land in zicht. Opstaan en aankleden we zouden direct ontbijten en kijken hoe we de haven van Costa Rica binnen varen. Klop klop op de deur van Helma en Jan. Het bleef stil nog een keer klop klop, ineens hoorde we Hoi. Daar kwam Jan de deur open maken hij zei het is 6.10 uur wij zeiden nee het Is 7.10 uur!!! Wat bleek de klok was een uur teruggegaan. Wij zijn alvast gaan kijken hoe we de haven binnenvaren. We zijn in ieder geval op tijd(hahaha) Daarna naar het ontbijt waar we eerst onze lunch maken om mee te nemen ( echte Hollanders)en) daarna zelf wat eten. We wilde weer zelf op avontuur dus aan de kade staan altijd allerlei verkopers van uitstapjes. We hadden afgesproken niet te veel, niet te lang en zeker to The beach. Nou de eerste wilde ons wel naar het strand brengen en later ophalen voor 35 dollar per persoon!!
Nou wij keken nog wel even verder. Toen wilde hij ons wel voor 25 dollar pp brengen. Wij toch verder. Kwamen we bij iemand die ons in een privé taxi wel een Citytour, een bezoek aan een bananenplantage, een stukje binnenland en dan naar het strand zou brengen. We mochten dan zelf kiezen hoe lang we op het strand wilde blijven!!!! Nou dat leek ons wel wat en dat voor 25 dollar. Hadden we toch een goede deal gesloten. We vertrokken op weg naar de stad daar kregen we alles uitgelegd over scholen, kerken (ook hier is 80 % van de bevolking katholiek. De kinderen gaan net als in Suriname in uniform naar school.
Na de stad gingen we richting de bananenplantage! We kwamen in een prachtige natuur precies Suriname Karel voelde zich direct thuis. Onderweg stopte we op een plekje daar zagen we prachtige bloemen, vleermuizen en een Luiaard. Die hebben we natuurlijk op een plaatje vastgelegd. We reden weer verder! Prachtig dat was genieten we gingen naar een plek waar ww. mooie foto's konden maken van de natuur ende omgeving. Toen op naar het strand wat een mooi plekje onder de palmboom hadden we weer gevonden. Wij in het water superhoge golven. Springen in de golven en ..... Bijna mijn bikinibroekje uit!!! Gelukkig niemand in de buurt. Terwijl we daar op het strand lagen werd er heerlijk een muziekje op een drum!!! Gespeeld we zitten in de tropen!!! Super! Om 2 uur werden we weer opgehaald door de taxi die ons weer naar de haven bracht. Voordat hij ons weer terugbracht reed hij nog naar een berg waar we een overzicht hadden over de stad Porto Limon en de haven. Weer aan boord lekker wat gedronken een snackje en kijken hoe we de haven uitvaren op weg naar onze volgende bestemming. 's Avonds weer heerlijk gedineerd en naar muziek geluisterd De knoken van Karel zitten waarschijnlijk vast want er is nog niet gedanst.

• 13 Maart 2014 - 07:19

Netty En Cees:

Ha vakantiegangers,

Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin. Het is maar goed dat er mensen mee zijn die goed bij de TIJD zijn.
    Wat heerlijk om zo lekker in zee te plonsen. Ik zou bijna jaloers worden, ware het niet dat we nog genoeg in het vooruitzicht hebben.
    Waar blijven de foto's???

Veel plezier nog en en een goede terugreis.

We zullen blij zijn als jullie terug zijn, kunnen we weer bijpeppen.

Gr. een doodzieke (echte griep) Cees en Netty