dag 1onze reisdag - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van CruiseCaribienHelmaJanKarelEdith - WaarBenJij.nu dag 1onze reisdag - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van CruiseCaribienHelmaJanKarelEdith - WaarBenJij.nu

dag 1onze reisdag

04 Maart 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Dag 1
Vandaag vertrokken vanaf Schiphol nadat Robert ons had weggebracht, wij op weg naar de incheck. Dat doe je tegenwoordig allemaal zelf. Inchecken koffers in de automaat en dan nu door de douane. Van hal 2 naar hal 3 werden we gestuurd van gate E naar gate F. en dat alleen om onze Amerikaanse dollars op te halen.
Maar ze verzekerde ons dat we 67 euro korting hadden. Nou dat was alvast het eerste rondje verdient. Nou wij op naar het vliegtuig we vertrokken mooi volgens Schema tijd. Na dat de stewardessen van Delta Airlines afgekeurd waren door Karel en Jan( blikje bejaarden volgens hun) zijn we vertrokken voor een vlucht van 8 uur en 5 minuten naar Detroit. Op naar warmere temperaturen. Maar toen wij boven Detroit vlogen dachten we wat is dit hebben ze hier kalkzandgrond het zag er wittig uit. Wat denk je ligt daar gewoon een dik pak sneeuw!!!!!
hadden we hier nou 8 uur voor gevlogen met de ook nog bejaarde stewardessen!!!!!
Maar we zijn niet zo snel uit het veld geslagen. Wij op weg naar onze overstap de vlucht naar Miami. Nadat we hartelijk ( onbeschoft volgens Karel ontvangen werden! Move it, move it, move it, Bleek dat we in een lange rij aan moesten sluiten om onze hoofden vervolgens te laten fotograferen en onze vingerafdrukken te maken. We hadden maar anderhalf uur de tijd om onze volgende vlucht te
halen dus van de lange rijen werden we niet echt blij. Na een hoop gehaast hadden we nog geen instapkaarten, snel naar een balie en we moesten rennen om de vlucht te halen. Phoe phoe dat is gelukt. Het vliegtuig is uiteindelijk vertrokken met 45 minuten vertraging nadat de vleugels en de staart ijsvrij waren gespoten.
Na een goede vlucht met weinig eten en drinken zijn we geland op de luchthaven van Miami. Nadat we onze koffers weer van de band hadden gehaald gingen we op zoek naar het transferbusje van Red Roof Inn hotel. Toen we buiten kwamen waren er gelukkig tropische temperaturen. Bij het hotel aangekomen hebben we de spullen
op de kamer gezet en zijn we op verkenning gegaan. Het tijdsverschil van 6 uur en de reis hakt er goed in we zijn moe maar willen nog wel graag een lekker hapje eten.
Na advies van het hotel, wij in de taxi en op weg naar een straat waar allemaal restaurantjes zijn. daar aangekomen bleek er juist vandaag een festival te zijn. Dus we kwamen gelijk in de stemming. Na even zoeken vonden we een erg gezellig en goed restaurant waar we ons tegoed hebben gedaan aan een heerlijke maaltijd.
Nou was het wel mooi geweest wij willen nu wel lekker naar bed
Inmiddels Nederlandse tijd 3.00 in de nacht.
Nu nog even op zoek naar een taxi, kwam een auto met een bordje op het dak dus Karel dacht die laten we even stoppen, hij rennen achter de auto aan, klopje op de kofferbak. En wij maar lachen want wat bleek het was de bezorg auto van de Pizzahut. Daarna met een echte taxi naar het hotel en lekker slapen. Volg onze avonturen van morgen.

• 04 Maart 2014 - 18:11

Cynthia Idoe:

Voor de eerste dag is het toch veel wat jullie hebben meegemaakt.Dus niet alleen in Suriname de lange rijen.En ik zou op de grond gaan liggen van het lachen als ik daar was.Karel achter de verkeerde taxi,hahhahaaha.Blijf ons op de hoogte houden van alles,vanaf nu kijk ik uit naar jullie verslagen.Veel plezier en als het kan graag wat foto's.